Bevolkingsonderzoek Zuid-West
Bevolkingsonderzoek Zuid-West

Klant

Bevolkingsonderzoek Zuid-West

Product

Magazine Leven en Lijf

Team

Cornelis, Suzanne en Philip

De uitgave Leven en Lijf zag ruim 8 jaar geleden het levenslicht. DRD Support kreeg de vraag mee te denken over opkomstbevorderende communicatiemiddelen voor het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker. Het initiële idee was een verjaardagskaartje te sturen naar de dames die 30 werden en ze wijzen op de uitnodiging die ze binnenkort zouden ontvangen voor het maken van een uitstrijkje. Maar dat bleek wel erg kort door de bocht… Hadden de dames wel weet van het bevolkingsonderzoek, wisten ze überhaupt wel waarop werd getest of hoe het onderzoek in zijn werk ging?

Meer achtergrondinformatie op een open en vooral uitnodigende manier leek gewenst en dus ontwikkelde DRD Support in samenwerking met de communicatieafdeling van BOZW een glossy magazine, die door Nipo werd getest op effectiviteit. Wat bleek? De opkomst onder 30-jarigen steeg significant na ontvangst van het magazine. Na twee jaren groeide het daarom uit tot een landelijk ingezet uitnodigingsmiddel en wisten we nog meer grote namen aan het onderwerp te verbinden, zoals Angela Schijf en Sara Kroos. Ieder jaar werd het magazine in een oplage van ruim 120.000 exemplaar vervaardigd.

Maar wat als je budget het -na 7 jaar- niet langer toelaat een glossy infotainment magazine te maken voor je cliënten? Dan vertaal je het naar een lean-and-mean variant, want je wil natuurlijk wel dat je cliënten een weloverwogen keuze kunnen maken en trots kunnen blijven op hun lijf! Leven& Lijf 2.0 voor Bevolkingsonderzoek Zuid-West wordt in 2016 voor het eerst ingezet en pakt verrassend goed uit, met heldere infographics en aansprekende interviews. Dit jaar alleen voor de vrouwen in Zuid-Holland en Zeeland, maar wie weet wat er volgend jaar op de planning staat.

Home_iconONS ADRES
Kronenburgwerf 30
4812 XR Breda

Home_icon_tel]BEL ONS
010 – 288 70 80