Horeca drukwerk – Aogse Markt
Horeca drukwerk – Aogse Markt

Klant

Aogse Markt

Product

Logo, huisstijl, kaart, placemats, bieretiketten, viltjes en veel meer!

Team

Cornelis en Suzanne

AOGSE MARKT HEEFT ALLURE VAN EEUWENOUD ETABLISSEMENT

Soms heb je voor een klant een communicatiemiddel ontwikkeld, waar maar geen afscheid van kan worden genomen. De eigenaar van de nieuwe Bredase horecagelegenheid Aogse Markt was al een bekende van DRD Support. Voor zijn andere eetgelegenheid (Don Qui John) verzorgt DRD al jarenlang het drukwerk ten behoeve van de kaart, servetringen, cadeaustickers en de opmaak van een maandelijks Recepten-PDF. Nu werd ons gevraagd een concept voor een nieuw te ontwikkelen eet- en bierlokaal te bedenken: logo, huisstijl,spijskaarten, placemats en zelfs een bieretiket voor een zelf gebrouwd biertje!

Voor de opening halverwege 2015 ontwierpen we een magazine met meerdere functies. Allereerst nam het de lezer mee bij de totstandkoming van een prachtige Bredase horecagelegenheid, maar het bevatte ook een interview met de eigenaars, een artikel over de huis-bierbrouwer, de bierkaart en op de achterzijde kon je iets te eten voor de lunch of een drankje uitkiezen. Op de A3 placemats stond de spijskaart.

De Aogse Markt loopt waanzinnig goed, dus na een tijdje kwam het verzoek om nieuwe magazines te leveren, want ze werden ook vaak mee naar huis genomen. In eerste instantie zet je de boel in gang, maar terwijl je er goed over nadenkt, besef je dat het niet wijs is een ongewijzigde herdruk bij je klant neer te leggen. Er is te veel veranderd! Er staat inmiddels een goedlopend lokaal, de mensen hebben de verhalen gelezen en we moeten over naar een volgende fase.

Maar de klant sputtert: ‘’Het is zo’n mooi ding met lekker voedsel en de mensen vinden het leuk dat ze aan tafel iets te lezen hebben.” Tsja, moet je een succesvol product laten voor wat het is? Kill your darlings? Ja, dat moet! Want het was voor die opdracht het perfecte middel, maar inmiddels moeten we de beeldvorming over de Aogse Markt ‘voeren’, bevestigen en herhalen. En dus gingen we aan de slag om een succesvol product te transformeren tot een nog succesvoller product 2.0. Een uitdaging! ‘Mooi’ en ‘Lezen’ waren de ankers van waaruit we verder gingen met onze conceptontwikkeling. En deze week ligt het concept 2.0 op de tafels. Concept? Ja, concept, want het bestaat uit meerdere communicatieproducten.

Allereerst is er de drank- en spijzenkaart met de uitstraling van een glossy magazine. Voorzien van een halfmatte dispersielak voor de vieze vingers. Bovendien bevat het allergenen-informatie conform de nieuwste wetgeving. De placemats vormen nu het ‘lees’-voer! Onder de titel Nieuwe Aogse Markt Gazette kunnen de klanten ouderwets smullen van bierweetjes, kroegroddels en leuke evenementen die in de Aogse Markt worden georganiseerd! En dat alles in een karakteristieke vintage look. De komende periode wordt het concept met steeds meer communicatieproducten aangevuld. We zijn voorlopig nog niet klaar!

Home_iconONS ADRES
Kronenburgwerf 30
4812 XR Breda

Home_icon_tel]BEL ONS
010 – 288 70 80