DRUKWERK & GRAFISCH MANAGEMENT

Persvrijheid

Enig idee hoeveel papier er op jaarbasis in uw bedrijf of organisatie wordt gebruikt? Veel meer dan u denkt. Niet elk bedrijf is groot genoeg om er eigen grafische specialisten op na te houden. En niet elk reclamebureau heeft nog een traffic-afdeling in huis. De oplossing? DRD Support inschakelen voor grafisch management en drukwerkbegeleiding!

Brochures. Jaarverslagen. Visitekaartjes. Enveloppen. Briefpapier. Instructiemateriaal. Leaflets. Posters. Magazines. In een gemiddelde organisatie gaat er veel papier doorheen. Het optimaliseren van die drukwerkstroom is misschien geen dagelijks werk, maar dan toch z├ęker specialistenwerk. Ga maar na: voor 700.000 vel briefpapier is rotatiepers veruit de slimste oplossing, maar voor 100 visitekaartjes is die pers weer veel te duur.

Cor Merema van DRD Support: ‘Veel drukkerijen zijn gespecialiseerd in een bepaald type drukwerk. Die drukpers hoeft niet de optimale drukpers voor jouw order te zijn. Wij kennen precies de specialismen van drukkerijen.’

Marktconforme prijzen

DRD Support neemt klanten de complete begeleiding van drukwerkorders – groot of klein – uit handen. Dure grap zeker, Cor? ‘In 99% van de gevallen rekenen we marktconforme prijzen. We werken niet met grote drukkerijen. Wel met specialisten waar we direct de werkvloer aansturen. Een voorbeeld: de documenten die wij aanleveren, gaan direct naar de platenmaker. We zijn bekend met de taal van de drukkers. En wat we ook doen, is volumes aan elkaar koppelen om korting te realiseren. Zonder hoge overheads zijn we in staat het productieproces te optimaliseren. We doen al het voorwerk, we zorgen dat er op tijd wordt geleverd. Van A tot Z begeleiden we het productieproces.’

Drukwerkbeheer

Opdrachtgevers kunnen ook met al hun vragen op grafisch gebied bij DRD Support terecht. Ook het beheren van drukwerkvoorraden is part of the deal. Met een slim systeem, ontwikkeld in eigen huis, is DRD Support in staat om communicatiemiddelen tijdig aan te vullen.

Een extern grafisch manager: handig voor…

… MKB-bedrijven die op jaarbasis veel grafische producties hebben, maar in huis geen trafficafdeling hebben… kleinere reclamebureaus die er geen eigen drukwerkbegeleiders op na houden… grotere reclamebureaus, die in de afgelopen jaren hu capaciteit (en daarmee hun kennis) hebben ingeperkt